20090624

Vegetarische lasagne

Ik citeer A: "Ik kook wortels, in stukjes, dan bak ik wat spinazi met een sjalotje en dan maak ik de bechamel. Dat is meestal een beetje, dan maak ik mehlschwitz (wittebloemsausbasis), beetje vet (NC: peanutoil) beetje bloem, dan giet ik melk erbij (NC: sojamelk), parmezaan en als je hebt, scheutje witte wijn. En dan maak ik een tomatensaus. Sjalotje, tomaten, vers als kan of uit blik (stronkje eruit), met een beetje ansjovis, kruiden, water en zolang koken tot water weggedampt is. Dan smeer ik olie in vorm, begin met laag lasagne, dan tomaat, spinazi (maar maakt niet uit), en wat klontjes schapenkaas en dan eroverheen druppen wat bechamel, dan weer lasagne etcetera. Opletten: de laatste laag is pasta met daarop bechamel, anders brandt de pasta aan. En zo krijg je een lekkere korst. En de wortel gooi ik er ook door, of door nee, ik bak die eigenlijk met de ui als deel van de tomatensaus."